poniedziałek, 15 kwietnia 2013

150 lat Bourjois!


W 1863 roku w Grands Boulvards (dzielnicy Paryża) Joseph Albert Ponsin tworzył we własnym mieszkaniu kosmetyki. Pierwsze były tłuste kolorowe kredki do wykonywania makijażu dla aktorek. Ponsin szybko rozszerzył gamę kosmetyków polepszając jakość i zwiększając ich różnorodność. W 1868 Alexandre-Napoleon Bourjois, współwłaściciel marki, przejął firmę i przyczynił się do jej rozwoju. Jego nazwisko zaczęło się pojawiać na produktach takich jak Rouge Fin czy Rouge Rosette Brune. W 1898 katalog produktów Bourjois obejmował ponad 700 referencji a wśród nich perfumy, pudry, róże i preparaty do pielęgnacji włosów. Produkty były eksportowane na cały świat. Często dostawały medale na międzynarodowych wystawach za kreatywność i innowacyjność.

 Ikony Bourjois 

Róż w charakterystycznych okrągłych pudełeczkach.
Już od samego początku okrągłe pudełeczka były charakterystycznym znakiem świata Bourjois. Eleganckie, wyrafinowane, typowo francuskie. W 1912 znalazł się w nich słynny róż do policzków. Swoją innowacyjność zawdzięczał rewolucyjnej metodzie produkcji. Mieszaninę wody i pudru formowano by następnie ręcznie wypolerować. Wybór kolorów idealnie dopasowany był do potrzeb wymagających klientek. Na chwilę obecną na całym świecie sprzedaje się ich około 6 milionów sztuk rocznie.
 Babette – wyimaginowana paryżanka muzą

Na plakacie z 1924 roku reklamującym markę czytamy: „Róż, cień do powiek i perfumy Babette pokażą każdej kobiecie własną ścieżkę na drodze uwodzenia.” Od tej pory Bourjois wciąż inspiruje kobiety całego świata. A wizerunek typowej paryżanki, nazwanej przez markę Babette, towarzyszył im przez całe lata dwudzieste ubiegłego wieku. Jej energia, wygląd chłopczycy oraz wdzięk był inspiracją dla wielu ówczesnych kobiet. Celem marki do dziś pozostaje wychodzenie naprzeciw potrzebom kobiet w ułatwianiu procesu upiększania a produkty z szerokiej gamy asortymentu jaki oferuje Bourjois wciąż są i na pewno będą nieodłącznym elementem wielu kobiecych kosmetyczek.  

Z okazji 150 urodzin życzę Bourjois kolejnych dziesięcioleci pomocy i wychodzenia naprzeciw potrzebom swoich wiernych klientek.
Michał



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

JEŻELI W TREŚCI POSTA NIE PROSZĘ O LINK NIE UMIESZCZAJ GO TAM O ILE ZALEŻY CI NA TYM ŻEBY TWÓJ KOMENTARZ ZOSTAŁ OPUBLIKOWANY.

Potrafię znaleźć Twojego bloga bez tego.