150 lat Bourjois!
W 1863 roku w Grands Boulvards
(dzielnicy Paryża) Joseph Albert Ponsin tworzył we własnym
mieszkaniu kosmetyki. Pierwsze były tłuste kolorowe kredki do
wykonywania makijażu dla aktorek. Ponsin szybko rozszerzył gamę
kosmetyków polepszając jakość i zwiększając ich różnorodność.
W 1868 Alexandre-Napoleon Bourjois, współwłaściciel marki,
przejął firmę i przyczynił się do jej rozwoju. Jego nazwisko
zaczęło się pojawiać na produktach takich jak Rouge Fin czy Rouge
Rosette Brune. W 1898 katalog produktów Bourjois obejmował ponad
700 referencji a wśród nich perfumy, pudry, róże i preparaty do
pielęgnacji włosów. Produkty były eksportowane na cały świat.
Często dostawały medale na międzynarodowych wystawach za
kreatywność i innowacyjność.
Ikony Bourjois
Róż w
charakterystycznych okrągłych pudełeczkach.
Już od samego początku okrągłe
pudełeczka były charakterystycznym znakiem świata Bourjois.
Eleganckie, wyrafinowane, typowo francuskie. W 1912 znalazł się w
nich słynny róż do policzków. Swoją innowacyjność zawdzięczał
rewolucyjnej metodzie produkcji. Mieszaninę wody i pudru formowano
by następnie ręcznie wypolerować. Wybór kolorów idealnie
dopasowany był do potrzeb wymagających klientek. Na chwilę obecną
na całym świecie sprzedaje się ich około 6 milionów sztuk
rocznie.
Babette – wyimaginowana
paryżanka muzą
Na plakacie z 1924 roku reklamującym
markę czytamy: „Róż, cień do powiek i perfumy Babette pokażą
każdej kobiecie własną ścieżkę na drodze uwodzenia.” Od tej
pory Bourjois wciąż inspiruje kobiety całego świata. A wizerunek
typowej paryżanki, nazwanej przez markę Babette, towarzyszył im
przez całe lata dwudzieste ubiegłego wieku. Jej energia, wygląd
chłopczycy oraz wdzięk był inspiracją dla wielu ówczesnych
kobiet. Celem marki do dziś pozostaje wychodzenie naprzeciw
potrzebom kobiet w ułatwianiu procesu upiększania a produkty z
szerokiej gamy asortymentu jaki oferuje Bourjois wciąż są i na
pewno będą nieodłącznym elementem wielu kobiecych kosmetyczek.
Z okazji 150 urodzin życzę
Bourjois kolejnych dziesięcioleci pomocy i wychodzenia naprzeciw
potrzebom swoich wiernych klientek.
Michał
Komentarze
Prześlij komentarz
JEŻELI W TREŚCI POSTA NIE PROSZĘ O LINK NIE UMIESZCZAJ GO TAM O ILE ZALEŻY CI NA TYM ŻEBY TWÓJ KOMENTARZ ZOSTAŁ OPUBLIKOWANY.
Potrafię znaleźć Twojego bloga bez tego.